Diensten

Ons hart gaat sneller kloppen als we iets unieks en vernieuwend kunnen maken. Geen idee is ons te gek. We hebben zeer veel technische kennis en ervaring in de IT-branche. Zowel op hardware- als softwaregebied. Juist de combinatie tussen de twee maakt ons sterk. Wij gaan methodisch te werk, houden van korte lijnen en duidelijkheid. Bij een project ontzorgen we van begin tot eind. Dit leidt tot een overzichtelijk proces met een duidelijke planning en kostenraming.

IN 5 STAPPEN EEN EXPO

Stap 1:

Kennismaking

Wij zijn trots op onze persoonlijke en praktische aanpak. Daarom dat onze eerste stap is kennismaken en een concreet beeld geven van de mogelijkheden, budget & planning.

  • Kennismaking

  • Concept

  • Begroting

Stap 2:

Ontwerp

Voordat je gaat maken is er een plan nodig. Zeker wanneer je met verschillende partijen werkt is een duidelijk document essentieel. Zo weet je vooraf waar je aan toe bent en waar je naar toe werkt.

  • Brainstorm

  • Site survey

  • Systeemontwerp

  • Software ontwerp

  • Ruimtelijk ontwerp

  • Prototypes

  • Planning

Stap 3:

Realisatie

In de realisatie worden hardware en software eerst voorbereid en geïnstalleerd op locatie. Na de installatie vindt een uitgebreide testfase plaats. De beleving en user experience staat hierbij voorop. 

  • Projectmanagement

  • Hardware realisatie

  • Software realisatie

  • Installatie op locatie

  • Testen

Stap 4:

Opening

Het leukste moment! De opening! Maar ook spannend. De tentoonstelling is nog maar net open en medewerkers zijn nog niet ingewerkt. Daarom bieden wij technische ondersteuning.

  • Technische ondersteuning

  • Specials

Stap 5:

Service

Ook na de oplevering staan we voor je klaar. Voor storingen en onderhoud maar ook om samen de rapporten te bekijken. In de statestieken vind je veel interessante informatie over een expo

  • Storingsdienst

  • Onderhoud

  • Vernieuwing

  • Statestieken

1 kennismaken & offerte

Bij het een project komt veel kijken. Je hebt een doel voor ogen dat vastgelegd moet worden in een concept. Zijn de ideeën haalbaar of kun je er juist nog meer uithalen? Past het binnen het budget? Hoelang duurt het om alles te realiseren? Hoe werk je samen met verschillende partijen zoals (interieur)bouwers en installateurs etc. 

 

Wij zijn een partner in het hele traject. En dat begint met kennismaken. Graag komen we een keer, geheel vrijblijvend langs om de locatie te bekijken en de plannen te bespreken. Vanuit hier geven we een advies over wat er maximaal te bereiken is in dit project, een begroting voor de kosten en een indicatie voor de doorlooptijd.

 

We zijn trots op onze concrete (en misschien wel wat noordelijke) aanpak. We gaan graag praktisch te werk en geven een realistisch beeld. 

 

2 Ontwerp

Voordat we starten maken we altijd een inventarisatie van de huidige situatie, ideeën en plattegronden. Soms zijn er al ontwerpen beschikbaar, soms beginnen we vanaf nul. Het is essentieel dat, voordat we overgaan op de realisatie, er een concreet plan licht. We geven je graag een overzicht van belangrijke documenten:

 

Brainstorm & ontwerp

Het allerbelangrijkste in een project is dat de boodschap op de juiste manier wordt overgebracht. Eest vindt er een brainstormsessie plaats om alle ideeën op tafel te leggen. Daarna maken we een ontwerp waarin we keuzes maken welke ideeën het beste en haalbaar zijn.

 

Site survey

Het is belangrijk dat de locatie goed wordt geïnspecteerd. Er wordt gekeken naar bekabeling, internet, stroomaansluitingen etc. Zo zijn we goed voorbereid op de installatie.

 

Systeemontwerp & Prototypes

We maken een duidelijk overzicht van alle hardware die nodig is in het ontwerp en hoe deze samenwerken. Indien nodig maken we prototypes voor ingewikkelde onderdelen.

Software ontwerp

Bij software komt veel kijken. De interface zoals de bezoekers hem gebruikt is natuurlijk zeer belangrijk. Maar ook de achterkant is zeer belangrijk. Hoe kunnen medewerkers de content er gemakkelijk inzetten. We maken in deze fase een high fidelity mockup zodat je een duidelijk beeld krijgt van het eindresultaat. Ook maken we een complete assetlist zodat we weten welke onderdelen er allemaal geprogrammeerd moeten worden voor de uiteindelijke applicatie.

Ruimtelijk ontwerp/ plattegronden

De juiste plattegronden zijn essentieel voor een goede communicatie tussen de verschillende partijen tijdens de bouw en installatie. Hoe beter je bent voorbereid hoe minder verrassingen er achteraf komen. 

 

Planning & budget

Aan het einde van deze fase weten we tot op de schroef en pixel nauwkeurig wat er allemaal nodig is. Nu kan er ook een definitief kostenoverzicht worden gemaakt en worden er bestellijsten gemaakt. Van elk onderdeel wordt de definitieve doorlooptijd berekend. 

 

3 Realisatie

Het is altijd een zeer fijn moment wanneer de realisatie kan beginnen! Eerst bereiden we alle techniek en software voor in onze werkplaats. Tussendoor zijn natuurlijk veel (bouw)vergaderingen met alle betrokken partijen. Wanneer alles is voorbereid komen we installeren op locatie en testen.

 

Projectmanagement

Elk project heeft een eigen projectmanager. Fijn! Eén vast aanspreekpunt. De projectmanager waarborgt de communicatie met andere partijen (bouw, licht, decor, installatie etc) en zorgt dat werkzaamheden niet botsen. 

 

Hardware realisatie

De technische objecten bereiden wij zoveel mogelijk voor in onze werkplaats. Tijdens deze werkzaamheden nodigen wij de opdrachtgever graag uit om te komen kijken naar de voortgang. Wanneer alle hardware binnen is en voorbereid gaan we over op de installatie op locatie. 

 

Software realisatie

Onze programmeurs gaan aan de slag met het opzetten van databases en zetten de high fidelity mocks up om in code. Waar nodig werken ze nauw samen met de hardware werkplaats om te kijken of hardware en software optimaal samen werkt. 

 

Testen

Wanneer alle hardware is geplaatst op locatie vindt er een uitgebreide testronde plaats. Er wordt getest of alle hardware en software goed samenwerken en de optimale gebruikersbeleving geven voor bezoekers. Ook kan de content partij nu kijken hoe de content uitkomt in de ruimte en eventuele aanpassingen doorvoeren. 

 

4 Opening

De opening is een belangrijk moment in een project. Soms komt een bekend persoon de tentoonstelling openen. Vaak is de tentoonstelling nog maar net open en is de opening ook de eerste vuurdoop. Medewerkers leren hebben nog niet veel ervaring met alle opties. Indien gewenst kan er iemand van deFine aanwezig zijn tijdens een opening.


Soms wil je ook net even een stapje extra doen tijdens een opening. Bijvoorbeeld een leuk gebaar om de tentoonstelling te openen. Ook hierbij kunnen we meedenken. 

 

5 Service

Ook wanneer de tentoonstelling of andere informatieve opstelling in gebruik wordt genomen staan wij voor je klaar. Zo kun je bij ons terecht voor storingen, maar bijvoorbeeld ook voor rapportage. Er kan zeer veel data uit een tentoonstelling worden gehaald. Fijn om te zien welke onderdelen populair zijn en welke misschien minder vaak worden gebruikt. 

 

Storingsdienst

Wij bieden een SLA (servive l agreement) zodat je altijd kunt bellen als er iets is. Op veel vlakkenkunnen wij vanaf afstand meekijken. Zo zien wij de temperatuur van apparatuur, branduren, … Wij kunnen computers vanaf afstand opnieuw opstarten of overnemen voor updates. 

 

Onderhoud & updates

Na een aantal jaar is er vaak de vraag of er onderhoud gepleegd kan worden of wordt een expositie geupdate. Soms wordt een tentoonstelling uitgebreid of wordt hardware op een andere plek ingezet. 

 

Statistiek

Meten is weten is een bekende uitspraak. Zo is dat ook bij informatieve opstellingen. Uit een interactieve expositie komt veel data naar boven. Zo kun je zien welke onderdelen veel gebruikt worden en welke vernieuwd moeten worden. Ook kun je zien welke informatie populair is. Uiteraard binnen de richtlijnen van de privacy.  

 

We stellen ons graag even voor:

Wij zijn deFine, een bedrijf in interactieve techniek. Ons hart gaat sneller kloppen als we iets unieks en vernieuwend kunnen maken. Geen idee is ons te gek. We hebben zeer veel technische kennis en ervaring in de IT-branche. Zowel op hardware- als softwaregebied. Juist de combinatie tussen de twee maakt ons sterk. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op.

deFine Interactieve techniek

Neutronstraat 7-2

9743 AM Groningen

Nederland

050-707 4919

www.define-it.nl

info@define-it.nl

© deFine 2020